niedziela, 5 października 2014

pierogi z ciasta francuskiego ze szpinakiem

Gdy szukałam pomysłu na przystawkę do kolacji na myśl przyszły mi pierożki z ciasta francuskiego z farszem ze szpinaku. w smaku są bardzo delikatne, a podawane prosto z piekarnika mają dodatkowo cudowny zapach. 


Składniki:
Farsz
1 opakowanie mrożonego lub świeżego szpinaku (ja wówczas miałam dostępne mrożone liście)
1 opakowanie serka fety
2-3 ząbki czosnku (wedle uznania)
3-4 łyżki śmietanki kremówki

Na patelnię wrzuciłam opakowanie mrożonego szpinaku, dodając odrobinę wody. Kiedy szpinak się rozmroził, a woda odparowała, dodałam pokruszony ser feta. Następnie ciągle mieszając, dodałam śmietanę kremówkę. Na koniec doprawiłam solą, pieprzem i dodałam rozgnieciony czosnek. zamieszałam i odstawiłam do całkowitego schłodzenia.

Ciasto niestety miałam kupione, do tego mrożone. Ale wyszło wspaniale jak na pierwszy raz. Po rozmrożeniu, które trwa około 10 minut, ciasto staje się sprężyste i można je wtedy pociąć w kwadraty. Na środek wykładałam po jednej łyżce farszu (który zgęstniał, kiedy ostygł) i składałam w trójkąty. Brzegi ścisnęłam widelcem.
Na koniec gotowe pierożki układamy na papierze do pieczenia (do folii aluminiowej się przykleją) i smarujemy roztrzepanym białkiem, które da po upieczeniu lśniący złoty kolor.
Pieczemy w temperaturze 150 stopni przez 20- 25 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.