niedziela, 5 października 2014

owsiane ciastka kakaowe


 Uwielbiam wszystkie wariacje ciastek owsianych. Trochę brakowało mi jednak w znalezionych przepisach takiego, po którym ciastka zachowałyby swój kształt. Odpowiedź kryła się w twarogu: dzięki dodaniu go do masy, ciastka mogą mieć dowolne kształty.
Poniżej przepis na ciasteczka owsiano - kakaowe:

Składniki na około 20 ciasteczek:
150 g mąki owsianej
100 g mąki razowej pszennej (ja wypróbowałam tym razem mąkę pszenną graham)
50 g kakao
100 g sera (w tym przepisie użyłam białego twarogu, który wcześniej zmieliłam)
100 g masła
4 łyżki brązowego cukru
szczypta soli

Przygotowanie:
Obie mąki mieszam z kakao i solą. W jednej misce mieszam ser z połową cukru, a w drugiej masło z resztą cukru. Łączę obie masy stopniowo dodając mąkę. Można użyć miksera na najwolniejszych obrotach lub zagnieść ciasto ręką. Następnie zawijam je w kulę i odkładam do schłodzenia do lodówki na 15 minut. Ciasto można rozwałkować na dowolną grubość ( u mnie ok 4 mm - ciastka prawie niezauważalnie rosną podczas pieczenia).
Następnie ciastka układam na papierze do pieczenia i piekę około 10-12 minut w temperaturze 160 stopni. Ciasta po wyjęciu studzę przez chwilę na blasze potem na kratownicy. Gotowe ciastka można przechowywać w szczelnym pojemniku do pięciu dni.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.